1. پایون پلیمر
  2. »
  3. کامپاند پلی پروپیلن

کامپاند پلی پروپیلن (پ پ)، ماده پرمصرفی است که در بخش‌های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب متشکل از مواد پرکاربرد است و مزایای بسیاری دارد. پلی پروپیلن دومین پلیمر پرمصرف در جهان است و پس از پلی اتیلن در رتبه دوم قرار دارد. بنابراین، خرید کامپاند پلی پروپیلن، برای تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی (و حتی غیرپلاستیکی) از اهمیت بالایی برخوردار است. مواردی نظیر قیمت کامپاند پ پ، کیفیت آن، کاربرد و… برای تولیدکنندگان اهمیت زیادی دارد که در این صفحه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

خرید کامپاند پلی پروپیلن

کامپاند پلی پروپیلن چیست؟

فرمول شیمی آن C3H6 است و به گاز پروپان، با دو هیدروژن کمتر شباهت دارد. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این ماده پس از پلی اتیلن، پرکاربرد‌ترین پلیمر در جهان است که در ادامه نیز به کاربردهای آن می‌پردازیم. برای آنکه اهمیت این ماده را بهتر به شما نشان دهیم، بگذارید تا شما را با نام دیگر آن آشنا کنیم. به این ماده در صنعت، خاویار نیز می‌گویند.

این ماده را با نام اختصاری کامپاند پ پ نیز به‌کار می‌برند. کامپاند پ پ،‌ از شکل‌پذیری بالایی برخوردار است. قابلیت چکش‌خواری بسیار خوب آن باعث شده که از این ترکیب به‌خصوص در موارد صنعتی استفاده‌های بسیاری شود. به‌همین دلیل این ترکیب پرکاربرد و پراهمیت است. از پلی پروپیلن در محصولات خانگی، قطعات سازنده دستگاه‌ها، اتصالات و حتی خودروها نیز استفاده می‌شود. این ماده طی فرایندهای بسیاری می‌تواند تقویت شود و حتی عملکرد بهتری را به شما ارائه دهد.

خرید کامپاند پلی پروپیلن

شرکت‌های پتروشیمی از خرید و فروش کامپاندهای پلی پروپیلن (کامپاند پ پ) سود زیادی کسب می‌کنند. قبل از هرگونه اقدامی جهت خرید کامپاند پلی پروپیلن باید به این نکته توجه کنید که این ماده در انواع مختلفی در بازار موجود است. کامپاند پ پ  در گریدهای مختلفی تولید می‌شود لذا پیش از خرید این محصول پیشنهاد می‌شود حتما  از  مشورت کارشناسان متخصص استفاده کنید چرا که اینکار موجب شناخت دقیق از کاربری مورد نیاز از این محصول می‌شود.

شما نیز اگر تمایل به خرید کامپاند پ پ دارید پیش از تهیه این محصول می‌توانید برای استعلام قیمت روز کامپاند پلی پروپیلن به سایت پایون پلیمر مراجعه کنید و یا با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید.

انواع کامپاند پلی پروپیلن (انواع کامپاند پ پ)

همانطور که در بخش پیش نیز اشاره کردیم، این ماده می‌تواند تغییرات بسیاری کند. با اضافه کردن مواد دیگری به آن به‌راحتی می‌توانید آن را تغییر داده و یا برای کاربرد و اهداف مورد نظر خود از آن استفاده کنید. در این قسمت به بررسی انواع مختلف این ماده می‌پردازیم.

کامپاند پ پ الیاف

از موادی که به پلی پروپیلن اضافه می‌کنند، می‌توان الیاف شیشه‌ای را نام برد. این نوع، ترکیبی از الیاف شیشه و پلی پروپیلن است که اگر بخواهیم به نسبت آن اشاره کنیم، از 10 الی 40 درصد از الیاف شیشه و برای مابقی آن از پلی پروپیلن استفاده شده است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که کاربرد این نوع ترکیب چیست؟ باید بگوییم که از آن برای تولید وسایل، قطعات خودروها و همچنین انواع وسایل منزل استفاده می‌شود. در ساخت این نوع ترکیب از پروپیلن، باید مراقب پایدار کردن الیاف شیشه باشید.

کامپاند پ پ تالک

تالک یک نوع ماده است که خاصیت دفع‌کنندگی آب را دارد. این ماده در برابر انواع مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. پس استفاده از تالک برای ساختن مواد ترکیبی پلی پروپیلن، می‌تواند مقاومت بسیار خوبی به آن ببخشد. همچنین قیمت پلی پروپیلن با استفاده از تالک، بسیار مناسب خواهد بود. البته تالک نه‌تنها موجب مقاومت پلی پروپیلن شده، بلکه میزان ضرب دیدگی آن را نیز کاهش می‌دهد.

کامپاند پ پ ضد شعله

از مهم‌ترین موضوعات در رابطه با محصولات پلیمری، میزان مقاومت آنها در برابر آتش‌سوزی است. حتی اگر به دنبال خرید و فروش کامپاند پلی پروپیلن نیز هستید، باید به این موضوع دقت داشته باشید. استفاده از این نوع کامپاند بیشتر در تولیدات محصولات الکترونیکی دیده می‌شود. چرا که در این‌گونه محصولات امکان آتش‌سوزی بالاتر است و این نوع پلی پروپیلن می‌تواند از محصولات شما محافظت کند.

قیمت کامپاند پ پ

محاسبه قیمت یک قطعه کامپاند پ پ،‌ چندان راحت نیست. چراکه عوامل بسیاری در قیمت این ماده تاثیرگذارند. از اجزای خود کامپاند گرفته تا موادی که به آن اضافه می‌کنید، همه و همه بر قیمت آن تاثیر می‌گذارند.. البته باید در نظر گرفت که برخی از اجزا، تاثیر بیشتری در قیمت دارند؛ برای مثال قیمت بخش پایه کامپاند که بخش بزرگ‌تری از آن را تشکیل می‌دهد، به‌مراتب تاثیر بیشتری نسبت به اجزای اضافه شده به کار می‌گذارد.. از طرفی، نوسانات قیمت ارز و تغییرات روزانه قیمت این ماده نیز باعث می‌شود که نتوان قیمتی ثابت برای آن در نظر گرفت.

ویژگی‌های کامپاند لوله پلی پروپیلن

معمولا نه‌تنها لوله بلکه تمام محصولات پلی پروپیلن از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و کارآمدی برخوردارند که در این بخش از مهم‌ترین آنها نام می‌بریم.

  • وزن کم
  • اتصال راحت
  • مقاومت بالا در برابر هرگونه عوامل طبیعی
  • انعطاف‌پذیری بسیار خوب
  • قیمت مناسب
  • دسترسی آسان

نکته آخر در خرید کامپاند پ پ

کامپاند پلی پروپیلن ماده‌ای بود که امروز شما را با آن آشنا کردیم. این ماده، از مواد بسیار پرکاربرد در صنعت است ، و از این ماده در وسایل بسیاری استفاده می‌شود. همچنین این ماده قابلیت ترکیب با بسیاری از مواد دیگر را دارد و می‌توان با استفاده از آن ترکیبات پرکاربرد دیگری نیز ساخت.

سوالات متداول

کامپاند پلی پروپیلن چیست؟

کامپاند پلی پروپیلن (پ پ)، ماده پرمصرفی است که در بخش‌های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب متشکل از مواد پرکاربرد است و مزایای بسیاری دارد. پلی پروپیلن دومین پلیمر پرمصرف در جهان است و پس از پلی اتیلن در رتبه دوم قرار دارد.

انواع مختلف کامپاند پلی پروپیلن چیست؟
  • کامپاند پ پ الیاف
  • کامپاند پ پ تالک
  • کامپاند پ پ ضدشعله
قیمت کامپاند پ پ به چه چیزهایی بستگی دارد؟

از اجزای خود کامپاند گرفته تا موادی که به آن اضافه می‌کنید، همه و همه بر قیمت آن تاثیر می‌گذارند.

از ویژگی‌های مهم کامپاند پلی پروپیلن چیست؟
  • وزن کم
  • اتصال راحت
  • مقاومت بالا در برابر هرگونه عوامل طبیعی
  • انعطاف‌پذیری بسیار خوب
  • قیمت مناسب
  • دسترسی آسان
فهرست